Housing Coop Provisional Committee

CSU's Cooperative Housing:
Provisional Committee is recruiting!

Summary

Position: Member of Provisional Committee

Duration: 2 years (July 2017 to July 2019)

Wage/Hononarium: Volunteer position

Requirement: Part time or Full time undergraduate student status at Concordia University

Needed: Letter of intent, curriculum vitae and any other documents you feel are relevant.
To apply: Fill out webform here before Monday April 24th  6pm.

The Provisional committee has an equity policy and tries to provide equal chances to all candidates. If you would like us to take into account the fact that you are part of an underrepresented group or groups, you can include this in your letter of intent. With equal qualifications, we will choose candidates that are part from underrepresented groups to become provisional committee members. We will also accommodate ourselves and our working environment to the best of our abilities to those members’ needs.

Housing available!

We are seeking new members for the Provisional committee whom are interested in getting involved in CSU's housing co-op for the year before the building opens in July 2018 and, individuals that will be interested in moving in at that time. Provisional committee members are guaranteed an apartment in the project and will play a big role in shaping it during the last crucial steps of development.

Studio, 240 sq.ft., 530$ per month - unfurnished, appliances included

3 bedroom apartment, 1260$ per month (420$ per room per month) - also unfurnished, appliances included

Mandate Description

This is a callout for additional members for the CSU's cooperative housing Provisional Committee! It will transition to an actual Board of Directors over the year. We are looking for additional members to join our team! The CSU has a mandate to finance the construction of a new, affordable, student-run cooperative housing for 150 students in apartments of various sizes including studios, 3 bedrooms and four bedrooms. The CSU works in partnership with UTILE, a non-profit organization that is leading the development work of the building.

The mandate of the housing coop's provisional committee is to plan how the coop's affairs will be managed and administered, in partnership with UTILE, until the building construction is completed and students, including committee members we hope, move in! This includes, but is not limited to:

• cooperative governance plan &  by-laws;

• recruitment of future tenants;

• community mobilization & support;

• socially oriented projects within neighborhood.

Desired Skills & Interests

• Able to communicate in English & French

• Basic Understanding of Cooperative Model

• Some Experience in non-hierarchical structure

• Past community involvement or work experience in either:
    coop / collective;
    non-profit organisation;
    students’ group or association.

La coopérative d’habitation de CSU:

Le comité provisoire recrute!

Poste: Membre du comité provisoire

Période: 2 ans (juillet 2017 à juillet 2019)

Rémunération: Poste bénévole

Prérequis: Étudier à temps plein ou à temps partiel à Concordia (niv: undergraduate)

Nécessaire: Lettre d’intention, curriculum vitae et tout autre document pertinent.

Pour appliquer: remplissez le formulaire en ligne avant 18:00 le lundi 24 avril 2017.

Le comité provisoire a à cœur l’équité, ainsi que la volonté d’offrir l’égalité des chances à toutes les personnes candidates. Si vous le souhaitez, vous pouvez nous faire part de votre appartenance à un groupe sous-représenté dans votre lettre d’intention. À compétence égale, nous choisirons la personne faisant partie d’un ou plusieurs de ces groupes. Au mieux de notre capacité, nous adapterons notre environnement de travail aux besoins de la personne candidate lorsqu’ils se présenteront.

Logements disponibles!

Nous sommes à la recherche de personnes intéressées à s’impliquer dans le projet de la coopérative d’habitation du Concordia Student Union (CSU) au sein du comité provisoire pour l’année qui précède l’ouverture du bâtiment en juillet 2018 et qui souhaiteront emménager dans celle-ci par la suite. Les membres du comité provisoire auront la garantie d’obtenir un logement dans le projet et joueront un rôle crucial dans les dernières étapes de son développement.

Studio, 240 pi.carré, 530 $ par mois — non meublé, électros inclus

3 chambres à coucher, 1260 $ par mois (420 $ par chambre par mois) — non meublé, électros fournis.

Description du mandat

Ceci est un appel de candidatures pour des membres additionnels au comité provisoire de la coopérative d’habitation du CSU! Durant l’année 2018, le comité provisoire deviendra le conseil d’administration officiel de la coop. Nous souhaitons donc agrandir l’équipe! Le CSU a pour mandat de financer la construction neuve d’une coopérative d’habitation aux loyers abordables, administrée par les étudiant.e.s résident.e.s, afin de loger 150 personnes dans des appartements de tailles diverses, comme des studios, 3 chambres à coucher et des 4 chambres à coucher. Le CSU travaille en partenariat avec l’UTILE, un organisme à but non lucratif qui s’occupe de construire le bâtiment.

Le mandat du comité provisoire de la coopérative d’habitation est de planifier la gestion de la coop, en partenariat avec l’UTILE, jusqu’au moment où les personnes étudiantes, ainsi qu’on l’espère les membres du comité provisoire emménagent dans le bâtiment inauguré! Ce mandat inclut, mais n’est pas limité:

• à la planification de la gouvernance et des règlements généraux de la coop;

• au recrutement des futur.e.s résident.e.s étudiant.e.s;

• au support et à la mobilisation de la communauté;

• à la mise en place de projets à but social dans le quartier.

Compétences et intérêts recherchés

• Habileté à communiquer en anglais et en français

• Compréhension minimale du modèle coopératif

• De l’expérience à l’intérieur d’une structure non hiérarchique

• Implication passée dans sa communauté ou de l’expérience de travail au sein d’un.e:

coop/collectif;

organisme à but non lucratif;

groupe ou association étudiante.